miercuri, 16 martie 2011

SUNT ROMAN



Sunt Roman....¿si sunt mandru!?
Oare chiar ne mandrim ca suntem romani?Probabil nu toata diaspora
romaneasca din strainatate se simte mandra de nationalitatea posedata,din
contra se simt rusinati de cate ori un eveniment neplacut este asociat
faptului ca sunt romani.
Sunt cca.3.250.000 romani migrati la munca in strainatate,dintre care
2.800.000 in Europa(conform rombel.com) desi Institutul National de
Statistica(INS)nu cunoaste numarul real al emigrantilor romani.
Datorita situatiei Romaniei si a unui guvern care nu dezvolta locuri de munca bine remunerate,romanii impinsi de dorinata de a crea un viitor mai bun familiei aleg sa parasesca granitele tarii.Majoritatea dintre acestia accepta posturi in constructii si curatenie,de ingrijire copii si varsnici,robind de dimineata pana seara suferind de frig sau caldura de foame sau sete.Nu de putine ori acestia au "inghitit"insulte,jigniri,umiliri si discriminari salariale si rasiale dar mai ales au suportat dorul de casa,de familie si prieteni,au trecut
peste sentimentul de a nu fi la ei in tara muncind ore in sir ca sa-si creeze in propria tara un trai decent.Sunt degradati cand sunt comparati cu raii compatrioti.Compatrioti care aleg calea usoara de a-si dezvolta situatia fara a se gandi la daunele morale si sociale pe care le suporta mii de concetateni(cinstiti) si la xenofobia crata datorita faptelor savarsite pe teritoriul altei tari.Nenumaratele stiri in care se prezinta jafuri,crime,trafic uman si de stupefiante,proxenetism si prostitutia benevola pt cativa centi,mariaje din interes cu persoane varsnice,deterioreaza imaginea romanilor si a Romaniei...Creaza o imagine a unei natiuni sarace,necizelate,salbatice capabila de orice pt bani,fara principii si valori.Intradevar multe dintre aceste
neleguiri sunt comise din cauza saraciei si a lipsurilor insa responsabilul tarii,presedintele pare a nu vedea toate aceste probleme,a nu-l proecupa progresul tarii si al cetatenilor romani.Crearea locurilor de munca si
dezvoltarea economica a tarii par o munca prea grea pt conducatorii tarii.Isi faciliteaza o viata luxoasa-vile,masini,vacante si hoteluri gratuite in tara si strainatate,euro salarii+prime,bonuri,etc.-faciliteaza locuri de munca si privilegii familiarilor dar nu dau oportunitatea cetatenilor sa se dezvolte.Sunt multi tineri studenti care ar putea sa se afirme prin solutii si remedii pt problemele romanesti dar nu li se dau oportunitatea de a experimenta,de a gresi,de a exercita.Fura oportunitatea romanilor de evolua in propria tara,de a
traii alaturi de cei dragi. 3.250.000 romani(raspanditi precum Coca-Cola)care muncesc in alte tari,sunt despartiti de familii-nu-si vad copii crescand,jucandu-se,studiind-3.250-000 romani par a fi invizibili in ochii
conducatorilor romani/in ritmul asta vor ajunge conducatorii unei tari fantoma.
Mandrii ca suntem romani-realizari romanesti:
Injectia cu insulina – Nicolae Paulescu ,Avionul cu Reactie –
Henri Coanda ,Gerovital – Ana Aslan ,Vaccinul antiholeric – Ioan
Cantacuzino,Stiloul – Petrache Poenaru,Scaunul ejectabil – Anastase
Dragomir,Pila Karpen – Nicolae Vasilescu-Karpen,Cibernetica – Stefan
Odobleja ,Tunul Basilic – Orban, Diorama – Grigore Antipa
Alte inventii romanesti importante ·
1858 - Bucuresti - primul oras din lume iluminat cu petrol si prima rafinare a petrolului ·
1880 - Dumitru Vasescu - construieste automobilul cu motor cu aburi ·
1886 - Alexandru Ciurcu - construieste prima ambarcatiune cu reactie ·
1895 - D. Hurmuzescu - descopera electroscopul ·
1904 - Emil Racovita - fondatorul biospeologiei ·
1906, 18.03 - Traian Vuia - avionul cu tren de aterizare pe roti cu pneuri; cu “Vuia
I” acesta reuseste prima decolare fara sa foloseasca nici un mijloc ajutator, numai
cu aparate aflate la bord (în fapt, primul avion din istorie) ·
1906 - A.A. Beldiman - aparatul hidraulic cu dalta de percutie pentru sondaje
adanci · 1910 - Tache Brumarescu - masina de taiat sulf ·
1918 - Gogu Constantinescu - intemeiaza o noua stiinta: sonicitatea ·
1920 - Gheorghe Botezatu - a calculat traiectoriile posibile Pamant - Luna, folosite
la pregatirea programelor “Apollo” (al caror parinte a fost sibianul Herman
Oberth); el a fost si seful echipei de matematicieni care a lucrat la proiectul rachetei
“Apollo” care a dus primul om pe Luna ·
1921 - Aurel Persu - automobilul fara diferential, cu motor în spate (de forma
“picaturii de apa”) ·
1962 - Ion Agarbiceanu - primul laser cu gaz (heliu-neon) cu radiatie infrarosie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu